IV Liceum Ogólnokształcące

im. Bolesława Chrobrego

w Bytomiu

pl. gen. W. Sikorskiego 1

41-902 Bytom

tel. 032 281-41-93

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

EPUAP



Kontakt
A+ R A-

Zielona pracownia

  • Kategoria: wiadomości
  • Opublikowano: wtorek, 15 grudzień 2020 07:25
  • Super User
  • Odsłony: 1324

Zielona Pracownia w Sikoraku

 

11 grudnia 2020 r. miało miejsce uroczyste otwarcie „Zielonej Pracowni”, czyli nowoczesnej szkolnej sali do kształcenia przyrodniczo-ekologicznego w IV Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Bytomiu. W otwarciu udział wzięli Wiceprezydent Adam Fras wraz z zaproszonymi przedstawicielami Urzędu Miejskiego, Rady Miasta, Zarządu WFOŚiGW w Katowicach oraz Ligi Ochrony Przyrody.

.

 

„Zielona Pracownia” powstała dzięki dotacji WFOŚiGW, w ramach konkursu skierowanego do szkół podstawowych i średnich z terenu województwa śląskiego. Przedmiotem konkursu było utworzenie projektu szkolnej pracowni na potrzeby nauk przyrodniczych, biologicznych, ekologicznych, geograficznych, geologicznych czy chemiczno-fizycznych, natomiast oceniepodlegał pomysł na zagospodarowanie pracowni – jej funkcjonalność, innowacyjność rozwiązań, różnorodność pomocy dydaktycznych.

Inicjatorką oraz autorką projektu zagospodarowania pracowni była pani Barbara Świątek, wieloletnia nauczycielka biologii w IV LO. Zadanie utworzenia pracowni objęło modernizację wspólnego zaplecza sal biologicznych w zakresie jego umeblowania i wyposażenia w innowacyjne zaplecze naukowo - techniczne. Pozyskane środki pozwoliły na remont pomieszczenia oraz wyposażenie sali w nowe meble, sprzęt multimedialny i pomoce dydaktyczne.

Na szczególną uwagę zasługuje zakup wielu mikroskopów do indywidualnej pracy każdego ucznia w ramach zajęć grupowych oraz sprzętu laboratoryjnego, który umożliwi przeprowadzanie różnego rodzaju eksperymentów ekologicznych i przyrodniczych. Niewątpliwie będzie to miało bardzo pozytywny wpływ na poziom prowadzonych zajęć w klasach o profilu biologiczno – chemicznym, geograficznym, a także zajęć przyrodniczych. Utworzenie pracowni przyczyni się również do wzrostu zainteresowania przyrodą oraz ekologią i być może zainspiruje młodzież do podejmowania działań na rzecz środowiska naturalnego.

 

Współpraca