Zajęcia wyrównawcze z chemii
- Kategoria: Informatyka
- Opublikowano: wtorek, 09 wrzesień 2025 12:15
- dominik
- Odsłony: 43
CHARAKTERYSTYKA ZAJĘĆ
Zajęcia wyrównawcze przeznaczone są dla uczniów klasy trzeciej liceum ogólnokształcącego, realizujących zakres rozszerzony z chemii. Zajęcia są formą wsparcia dla licealistów i mają na celu uzupełnienie wiedzy teoretycznej i praktycznej z chemii. Uczniowie na zajęciach będą przypominać poznane pojęcia chemiczne, ćwiczyć zapis wzorów chemicznych i równań reakcji, wykorzystywać, przetwarzać i tworzyć informację oraz korzystać z tekstów źródłowych, ze szczególnym uwzględnieniem mediów w tym internetu, sztucznej inteligencji. Wyrównane zostanie rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do wykonywania obliczeń chemicznych i rozwiązywania zadań tekstowych. Uczestnicy zajęć dowiedzą się jak bezpiecznie posługiwać się sprzętem i odczynnikami chemicznymi.
KOMENTARZ DO ZAJĘĆ
Zajęcia wyrównawcze z chemii:
- pozwalają uczniom na:
przypomnienie i utrwalenie podstawowych pojęć poznanych w klasach 1 i 2;
pogłębienie wiedzy i rozbudzenie zainteresowania przedmiotami przyrodniczymi;
umiejętne planowanie i wykonywanie prostych czynności laboratoryjnych i doświadczeń;
wykształcenie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i ochronę środowiska;
analizowanie treści zadań tekstowych, rozwiązywanie zadań maturalnych;
- pozwalają nauczycielowi na:
obiektywną ocenę osiągnięć uczniów;
wyrównanie poziomu zdobytych przez młodzież wiadomości i umiejętności;
odpowiednie przygotowanie właściwych metod, środków i treści kształcenia;
podniesienie poziomu motywacji uczniów oraz zainteresowania chemią jako wybranym przedmiotem na egzaminie maturalnym;
przygotowanie uczniów do podjęcia przez nich studiów przyrodniczych.
- pozwalają szkole na:
realizowanie misji i wizji szkoły; wyrównanie braków wiadomości i umiejętności:
stwarzanie warunków uczniom do pogłębiania zainteresowań przedmiotem;
kształtowanie aktywnej i odpowiedzialnej postawy wobec właściwego zagospodarowania wolnym czasem ucznia;
tworzenie warunków do integracji zespołu;
promowanie chemii jako przedmiotu zdawanego na egzaminie maturalnym;
pozyskiwanie uczniów chętnie reprezentujących szkołę na konkursach, olimpiadach.
Szczegóły dotyczące harmonogramu i charakteru zajęć zainteresowani uczniowie
mogą uzgadniać bezpośrednio z nauczycielami chemii.