Język angielski
- Kategoria: eleaerning
- Opublikowano: poniedziałek, 18 maj 2020 18:29
- Super User
- Odsłony: 1360
Serial o tematyce społecznej: How to get away with murder. Thriller prawniczy.
Cykl lekcji interaktywnych w klasie II. Ponieważ przerabialiśmy dział: Państwo i społeczeństwo, gdzie obowiązującą tematyką są normy społeczne, zbrodnia i kara, kompas moralny, sprawy bieżące itd.
Kolejność działań. Serial Netflix dla chętnych polecony przez ucznia z grupy, do zobaczenia dla chętnych.
- Uczniowie przygotowują wiadomości (Breaking News) prawdziwe bądź zmyślone dotyczące przestępczości. Na spotkaniu on-line (Skype) mamy interaktywną sesje wiadomości. Uczniowie odgrywają rolę dziennikarzy, potem zadają pytania do tego, co powiedzieli (szczegółowe) a reszta słuchających odpowiada. Mamy konkurencję: kto najwięcej odpowiedzi prawidłowych udzieli, otrzymuje nagrodę. Zgadujemy również czy wiadomości są prawdziwe, czy tak zwane fake news. Uczniowie w tej części wykazali się dużą kreatywnością. Użyte zostały profesjonalne wyrażenia z zakresu Państwo i społeczeństwo, różne czasy gramatyczne.
- Głosujemy on-line (Messenger) i wybieramy jedną relację, jedno przestępstwo. Na kolejnej sesji odbędzie się interaktywna rozprawa sądowa, z podziałem ról.
Wybrana historia
The “grandson method” converted to coronavirus method On April 28th there was a theft in one of the blocks of flats which are located on the housing estate “Przyjaźń” in Tarnowskie Góry. It turns out that the thieves visited owners of 11 departments to disinfect rooms as a standard procedure ordered by the city authorities. They were also offering allegedly specialist remedies which give immunity against coronavirus. They have stolen money and valuables like jewellery. The theft victims are mainly pensioners. We would like to warn you and ask for help; if you see someone’s wearing white overalls, wellingtons, rubber gloves, masks and visors, please contact us or call the police immediately.
W międzyczasie uczniowie otrzymują plik pdf w postaci flipbooka
z językiem sądowym. Do zapoznania się dla chętnych. Nauczyciel przygotowuje również wybrane wyrażenia na rozprawę, które są wyświetlane podczas udostępniania ekranu.
- Rozprawa: Przydział ról: Sędzia wybrany przez nauczyciela. Osoba, która zaproponowała serial i swobodnie czuje się w roli lidera. Pozostałe role: prokurator, obrona, świadkowie, ława przysięgłych, sekretarze, oskarżony. Ta ostatnia rola opcjonalnie. W przypadku braku ochotnika, rozprawa odbywa się bez obecności oskarżonego.
Interaktywna rozprawy trwała 90 minut, z przerwą zarządzoną przez sędziego. Każdy uczeń aktywnie i chętnie wcielał się w rolę. Uczniowie byli bardzo zmotywowani, widzieli naturalną potrzebę wykonania odpowiedzialnej pracy i wybrania słusznej decyzji.
Praktycznie wszystkie funkcje językowe były trenowane. Opowiadanie, relacja, pytania, sugestie, niezgadzanie się z rozmówcą, dopytywanie itd.
Nauczyciel przysłuchiwał się uczniom komunikującym się w języku angielskim, moderując w razie potrzeby.
Kolejnym elementem był raport z rozprawy przygotowany przez sekretarzy, a następnie samoocena i ocena pracy w grupie.
- Ćwiczone w tej sesji były również umiejętności miękkie takie jak praca w zespole, kreatywność, umiejętności przywódcze, komunikacja, elastyczność, zarządzanie czasem, pomysłowość, umiejętność krytycznego myślenia, etyka w podejmowaniu działań.